Piagam Pelanggan Unit Bimbingan Dan Kaunseling
- Menyediakan bilik kaunseling yang kondusif dan teraputik.
- Menerima klien tanpa syarat dan prejudis.
- Menjalankan sesi kaunseling dengan penuh etika dan profesionalisme.
- Berusaha melindungi identiti klien berdasarkan Kod Etika Kerahsiaan tertakluk kepada persetujuan klien.
- Menjalankan sesi kaunseling dalam tempoh masa 40 hingga 60 minit bagi setiap sesi individu atau kelompok.
- Menepati temujanji bersama klien dengan memberi khidmat yang sesuai dalam tempoh 48 jam.
- Memberi keutamaan dengan mengambil tindakan segera bagi klien yang memerlukan kaunseling krisis.
- Berusaha merujuk klien kepada pihak tertentu dengan persetujuan klien atas dasar limitasi keupayaan guru kaunseling.
- Memberi maklumat yang tepat dan terkini kepada klien dengan penuh jujur, ikhlas dan beretika.
- Membangunkan potensi individu sebagai model insan yang mampu menyumbang kepada negara.
kami memberi info yang penting . setuju ?
No comments:
Post a Comment